Holland House

20 juni 2011 - Tatranska Kotlina, Slowakije

Als eerste deze dag kregen we een rondleiding door een klooster; dat was erg saai volgens sommigen maar Heddy vond het heeeeel leuk. Ook hebben we in bootjes gezeten en over een ruige rivier gevaren. Aan de ene zijde van de rivier begon Polen, de andere kant was dus Slowakije. Deze natuurlijke grens was erg mooi en we voeren langs steile rotsen en prachtig natuurschoon.
Sommige uitspringende rotsen hebben hun eigen legende gekregen.  Van versteende monniken en nonnen tot adelaarsrotsen. Daarnaast waren er nog een aantal verhalen over bronnen, die daar ontsprongen. Het weer werkte vandaag niet mee, maar genoten werd er zeker. Je ziet niet iedere dag een zwarte ooievaar.

Rond het avondeten zijn we met zijn allen heel druk geweest met de voorbereidingen van de Hollandse avond. . De hele ruimte moest zo oranje mogelijk worden, gelukkig hadden Iris, Femke en Carla van thuis hele zakken met overblijfselen van het laatste WK voetbal meegebracht. Oranje vlaggen, sjaals, petten en multivitaminedrank bepaalden het beeld. De powerpoint over Nederland die we al gemaakt hadden in Nederland moest nog worden geperfectioneerd. Versnaperingen moesten worden klaargezet. En het belangrijkste; de spellen die we wilden spelen moesten nog goed doorgesproken.

Om 8 uur sharp waren we er klaar voor. Onze gasten werden ontvangen in een oranje jungle en verwend met drop, kaas, worst en stroopwafels. De presentatie van Luuk en Rick was duidelijk en zo nu en dan erg grappig. Daarna een door Mark in goede banen geleide competitie: The Clash of the countries; Koekhappen .... verdraaid dat kunnen die Slowaken beter dan wij. De Duitsers en Tjechen ook trouwens. Daarna ezeltje prik .... getver weer laatste. Dropveter-eten ..... eindelijk gewonnen. Spijkerpoepen .... heel goed, maar weer die dekselse Slowaken die net iets sneller waren. En dan als klap op de vuurpijl het chaotische smartiespel .. iedereen deed zijn best maar het waren toch weer de Slowaken die aan het langste eind trokken. Alles opgeteld een verdiende overall winnaar dus.

De avond werd afgesloten met een Canon. Grote klokkenzeggen BIM-BAM ..... Na een paar valse starts bij het voordoen (hoe ging het nou ook alweer??) kregen Heddy, Ben en Carla toch de hele meute mee.

Een waardig slot van een zeer geslaagde avond.

1. anja:
    20 juni 2011
    Zo te klezen weer een geslaagde dag bij jullie (m.u.v. het weer dan...)! Fijn!

Gr. fam. Gerrits